Pandemian jälkeen lasten ja nuorten toiminta Jyväskylän rauhanyhdistyksellä pyörii taas täydellä teholla. Toimintaa on myös kehitetty monella tavalla.

Lasten toiminta

Päiväkerhoja ei enää järjestetä, koska lasten osallistuminen oli niihin niin vähäistä. Sen sijaan järjestetään lastenkerhoja pienille ja isommille lapsille.

Lastenkerhoja pidetään noin joka toinen lauantai rauhanyhdistyksellä kahdessa ryhmässä (3-6-vuotiaille ja 1-3-luokkalaisille). Kerhot myös korvaavat aiemmat lapsiparkit.

Lastenkerhon ohjelma koostuu päiväkerhojen tapaan lyhyestä hengellisestä osuudesta sekä askartelusta, leikistä ja laulusta. Mukaan kerhoon kannattaa ottaa pienet lämpimässä säilyvät eväät.

Nuorten toiminta

Raamattuluokat toimivat piireittäin. Raamattuluokat on tarkoitettu 3-8-luokkalaisille. Raamattuluokat pidetään kodeissa perjantai-iltaisin.

Nuoriso-ohjaaja järjestää toimintaa rippikouluun meneville eli kahdeksasluokkalaisille nuorille, joita Jyväskylän rauhanyhdistyksen toiminnan piirissä on noin sata. Tavoitteena on tutustua samanikäisiin nuoriin ja omaan kotisiioniin.

Nuorten perjantait eli nupet syntyivät tarpeesta järjestää toimintaa raamattuluokkaiän ylittäneille nuorille.

Nupet ovat Jyväskylässä todella suosittuja, ja niissä käy tavanomaisesti noin 200-300 nuorta. Nupe-toiminta on Keski-Suomessa alueellista, ja se järjestetään tiiviissä yhteistyössä Keski-Suomen monien rauhanyhdistysten kesken.

Sujuvan ja turvallisen toiminnan turvaamiseksi on tärkeää huomioida nupen kohderyhmä eli raamattuluokkaiän ylittäneet nuoret.

Toiminta pyörii vapaaehtoisvoimin

Lasten ja nuorten toiminta vaatii paljon vapaaehtoistyön resurssia. Jos sinulla on mahdollisuus tulla mukaan toimintaa järjestämään, ota yhteyttä 0440332248/lapsi- ja nuorisotyö

Lämpimästi tervetuloa mukaan oman kohderyhmän toimintaan ja järjestämään turvallista toimintaa lapsille ja nuorille!

Lisätietoja rauhanyhdistyksen infonäytöltä löytyvästä numerosta sekä ilmoitustaululta.