Torneås Fridsförening representerar den gammellæstadianska rörelsen i Torneå- och Haparandaområdet och den är begrundat året 1887. Föreningen är en av Finlands fridsföreningars centralorganisations (Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys, SRK) ca tvåhundra medlemsföreningar. Vår förenings ca 400 medlemmar hör till den evangelisk-lutheranska kyrkan och är med i dess verksamhet. SRK har systerorganisationer i Sverige (SFC, Sveriges Fridsföreningars Centralorganisation) och i USA och Kanada (LLC, Læstadian Lutheran Church).

Vår tro och undervisning grundar sig på Bibeln och den lutherska bekännelsen. Fridsföreningens mest centrala verksamhet är att anordna bönemöten som är fritt tillträde. Alla är varmt välkomna till möten som till övriga verksamheter. Mötestillfällena är i allmänhet på söndagar klockan 16:00 finsk tid. Söndagsmöten innehåller två predikningar, med kaffepaus emellan. Det är en präst eller en lekmannapredikant som predikar. Utöver i de egna verksamhetslokalerna, anordnas möten bland annat i verksamhetsområdets kyrkor och församlingshem, på äldreboende samt i hem.

Du kan också lyssna till mötet via internet. Vid program finns mötenas sändningstider. Möten som sänds på internet är angivna med.