Järjestämme kaiken ikäisille suunnattuja hengellisiä tapahtumia toimitalollamme Espoon Rauhanyhdistyksellä, seurakunnan tiloissa ja kodeissa. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia, tervetuloa!

Seuroihin kokoonnutaan Espoossa sunnuntaisin. Seuroihin niin kuin muuhunkin toimintaan – on vapaa pääsy ja kaikki ovat lämpimästi tervetulleita. Yleensä seuroissa on kaksi seurapuhetta. Puheiden välissä on väliaika, jolloin on mahdollisuus käyttää seuraravintolan palveluja. Puheen pitää pappi tai maallikkosaarnaaja. Seuroja järjestetään oman toimitalon lisäksi toimialueen kirkoissa ja seurakuntataloissa, sekä kodeissa.

Raamattuluokka

Alle rippikouluikäiset, 4-8-luokkalaiset lapset ja nuoret, käyvät raamattuluokissa, ja niiden tarkoituksena on syventää varhaisnuorten Raamatun tuntemusta, hoitaa uskoa sekä tukea kotien kristillistä kasvatusta. Raamattuluokat kokoontuvat kodeissa ja Rauhanyhdistyksen toimitalolla kouluvuoden aikana.

Perhekerho ja pyhäkoulu

Lapsille järjestetään pyhäkouluja ja perhekerhoja. Perhekerhoja järjestetään Rauhanyhdistyksen toimitalolla viikoittain. Pyhäkouluihin kokoonnutaan sunnuntaisin kodeissa. Perusajatuksena sekä pyhäkoulussa on Jeesuksen antaman opetuskäskyn toteuttaminen. Opettajina toimivat tehtävään kutsutut henkilöt, jotka uskovat samalla tavalla lasten ja heidän perheidensä kanssa.

Perhe- ja diakoniatyö

Diakoniatyössä keskeistä on auttaa ja tukea lähimmäisiä erilaisissa elämäntilanteissa. Perhe- ja diakoniatoimikunta tukee perheitä organisoimalla lastenhoito- ja muuta apua. Toimikunta järjestää käyntejä ja vierailuja vanhusten koteihin. Mahdollisia avuntarvitsijoita ohjataan hakemaan ja käyttämään yhteiskunnan ja seurakunnan avustuspalveluja.

Nuorten perjantai

Nuorten perjantai on rippikoulun käyneille nuorille suunnattu toimintamuoto, joka lisää nuorten yhteenkuuluvuutta yhteisen tekemisen, pelien ja leikkien kautta. Iltaan sisältyy keskusteleva uskontotuokio, jonka aiheet nousevat nuorten elämänpiiristä.

Kaverikerho

Kaverikerho pidetään kerran kuukaudessa keskiviikkoiltaisin klo 18.00-19.30 Kalajärven kappelissa. Etelä-Espoossa ja Etelä-Kirkkonummella kerho on kodeissa. Kaverikerho on tarkoitettu 1.-3.-luokkalaisille. Kaverikerhossa on pieni hartaushetki, lisäksi lauletaan, leikitään ja touhutaan yhdessä.