la 28.11 rippikoulun kodinilta Youtube-live-lähetyksenä
Rauhanyhdistyksen kaikki toiminta keskeytetään ja tilaisuudet perutaan 15.12.2020 saakka Pirkanmaalla heikentyneen koronavirustilanteen vuoksi.
Ryhmä 1:
Takamaa — Viljakkala, Hämeenkyrö, Metsäkylä

Ryhmä 2:
Asuntila — Lempiänimi — Mutala, Keskusta — Siivikkala — Länsi-Tampere, Nokia, Muut kuin ryhmään 1 kuuluvat alueet

Ohjeet COVID-19 -pandemia ajan turvalliseen seuroihin saapumiseen:

1)

Tule vain terveenä seuroihin.

Jos itselläsi tai perheenjäsenellä on flunssan oireita, seuroihin ei kannata tulla.

Vakavan koronavirusinfektion riskiryhmiin kuuluva voi harkinnanvaraisesti osallistua seuroihin, mutta viranomaissuositusten mukaan riskiryhmäläisen suositellaan välttämään yleisötapahtumia.

2)

Viranomaisohjeistus vaatii, että mahdollisen koronatartuntaketjun jäljittämisen vuoksi tilaisuuksien järjestäjien on kerättävä kaikkien paikalla olleiden nimet ja tarvittavat yhteystiedot. Siispä jokaisen seuravieraan/perheen on annettava valvojille lappu, jossa on osallistujien nimi ja puhelinnumero. Perheiden kannattaa kirjoittaa jo kotona lappu, jossa on kaikki seuroihin tulevien nimet sekä ainakin yksi puhelinnumero.

Ostallistujatietojen luovuttamien on vapaaehtoista. Osallistujatietoja säilytetään 30 päivän ajan, minkä jälkeen tiedot hävitetään.

3)

Seuravieraat jaetaan saapumisjärjestyksessä kolmeen eri tilaan, joiden välillä ei saa liikkua. Mahdollisen tartuntatilanteen jälkeen vain se ryhmä, jossa tartunta on todettu, joutuu mahdolliseen karanteeniin.

Seurasalissa ja kahviossa on penkkejä ja tuoleja, joihin on lapuilla merkitty kellonaika, josta tietää kummissa seuroissa penkki on käytössä.

Sisälle siirrytään kolmesta eri ovesta. Valvojat opastavat seuravieraat oikeisiin tiloihin ja penkkeihin, ja se tarkoittaa, että penkkien täyttäminen on normaalia hitaampaa. Tule siis ajoissa paikalle!

Puheiden välissä suoritetaan tilojen siivous ja tehotuuletus, minkä vuoksi seuravieraita pyydetään poistumaan tiloista mahdollisimman pian tilaisuuden päätyttyä. Poistu ulos siitä ovesta, josta tulit sisään.

4)

Huolehditaan hygieniasta. Rauhanyhdistykselle on hankittu riittävästi käsidesiä ja tarkoitus on, että jokainen desinfioi kätensä heti ovella.

Muistetaan lisäksi 1-2 metrin turvavälit! Vältetään siis kättelyä.

5)

Joidenkin tilojen oviin on merkitty, kuinka monta henkeä niissä saa olla kerrallaan. Tämä koskee myös vessoja. Ainakin lapsia kannattaa muistuttaa käydä vessassa jo kotona!

6)

Naulakkojen käyttöä on tarkoitus välttää. Joten, jos vain mahdollista, ulkotakit ja muu naulukkoon vietävä vaatetus olisi hyvä jättää autoon.

7)

Seuroissa ei kierrä kolehtihaavi. Kolehti kerätään MobilePay-maksuna. Lisäksi kolehdin voi suorittaa kahvikassalla kortilla tai laittamalla rahan keräysrasiaan.

Ylöjärven rauhanyhdistyksen MobilePay-numero on 27053.

8)

Kahvitarjoilu järjestetään puheen jälkeen, mutta tarjolla ei ole sen seitsemää sorttia – vain kahvia, mehua, jäätelöä. Tarjoilu ja kassat on kolmessa pisteessä – jokaisessa erillisessä ryhmässä yksi.

Lisäksi muistutamme vielä, että jokainen tulee seuroihin omalla vastuulla. Jos yhdessä erillisessä rymässä todetaan koronatartunta, kaikki samassa tilassa (ryhmässä) olleet ihmiset joutuvat kahdeksi viikoksi mahdolliseen karanteeniin.

Koronatilanteen vuoksi seurakalenteri ja työvuorot suunnitellaan aina vain kuukaudeksi eteenpäin. Lisäksi erityisjärjestelyt ja kahdet erilliset seurat sunnuntaina tarkoittavat, että työvuoroja on normaalia enemmän. Toivomme kaikilta ymmärrystä ja uhrautuvuutta oman työpanoksen antamisessa – vaikka työvuoro (löytyy tiedotuslehdestä) tulisikin välillä nopealla aikataululla.

Kertauksena vielä tiivistys ohjeista:

• Katso mihin kellonaikaan kotiseura-alueesi seurat alkavat.
  • Sairaana ei seuroihin!
  • Vessassa käydään jo kotona
  • Kotona myös kirjoitetaan lappu, jossa on osallistujien nimet ja vähintään yksi puhelinnumero
  • Ole ajoissa ja seuraa opastusta
  • Desinfioi kädet ja huolehdi hygieniasta
  • Muista 1-2 metrin turvaväli ja älä kättele
  • Jätä takki autoon
  • Asenna MobilePay puhelimeen, jos sitä ei ole jo asennettu (vinkki: asenna ohjemaan kortin debit-numero, jos et halua käyttää luottoa)

Seuroihin ovat kaikki lämpimästi tervetulleita, ja toivomme, että laatimaamme suunnitelmaa noudatetaan.

Leirit Maitoisissa

5. - 7.2.2021Osallistuva nuori -leiri