Säännöt

Tällä sivulla on listattu vain yhdistyksen jäsenyyteen liittyvät pykälät säännöistä.

2 §

Yhdistyksen tarkoituksena on herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää sekä edistää kristillissiveellisten elämäntapojen, kansanraittiuden ja isänmaallisen mielen vakiinnuttamista kansan keskuudessa.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys

a) tekee lähetystyötä järjestämällä Pyhän Raamatun ja evankelis-luterilaisen uskon, tunnustuksen ja opin mukaisesti pohjalla hartausseuroja, joihin kaikilla on vapaa pääsy;

b) järjestää hartaustilaisuuksia levittää evankeliumin sanomaa mm. sairaaloissa, vankiloissa ja sekä hoitolaitoksissa; oppilaitoksissa;

c) tekee ja tukee lapsi-, ja nuoriso- ja raittiustyötä;

d) tekee ja tukee perhe- ja diakoniatyötä; laupeudentyötä (diakoniatyötä)

e) levittää omaksumansa kristtillisen hengen mukaista kirjallisuutta, sanoma- ja aikakauslehtiä, äänitteitä sekä muita julkaisuja. kustanteita.

Yhdistys kuuluu jäsenenä Suomen Rauhanyhdistyksen Keskusyhdistykseen (SRK). Yhdistys toimii tarkoituksensa toteuttamiseksi samassa hengessä sanotun keskusjärjestönsä kanssa edellä mainituilla ja muilla näihin verrattavilla toimintamuodoilla. Yhdistys suorittaa SRK:lle vuosittain määrätyn jäsenmaksun.

4 §

Yhdistyksen jäseneksi otetaan viisitoista (15) vuotta täyttäneitä uskovaisia, konfirmoituja henkilöitä, jotka ovat omaksuneet näiden sääntöjen toisessa (2) pykälässä ilmaistun tarkoituksen ja hengen sekä ovat lupautuneet noudattamaan näitä sääntöjä. Sama henkilö voi olla jäsenenä vain yhdessä SRK:n jäsenrauhanyhdistyksessä. Jäseneksi haluavan on ilmoitettava aikomuksestaan yhdistykselle, jonka johtokunta päättää jäseneksi hyväksymisestä ja merkitsee jäsenluetteloon hänen täydellisen nimensä ja kotipaikkansa. Jäsen suorittaa vuosittain vuosikokouksen määräämän jäsenmaksunsa. Jäsen, joka on laiminlyönyt maksamisen muun syyn kuin todetun varattomuuden tähden, menettää puhe- ja äänioikeutensa yhdistyksen kokouksessa.

Tietosuoja- ja rekisteriseloste

1. Rekisterinpitäjän yhteystiedot

Muhoksen Rauhanyhdistys ry
Y-tunnus: 0866792-6
Ratapellontie 33
91500  Muhos

2. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa

Mikäli sinulla on kysyttävää henkilötietojesi käsittelystä tai haluat käyttää oikeuksiasi rekisteröitynä, ota yhteyttä rauhanyhdistys.muhos@gmail.com

3. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja käsittelyn oikeusperuste

Rauhanyhdistys käsittelee henkilötietoja rekisteröidyn suostumuksen perusteella ja sille yhdistyslain mukaan kuuluvan rauhanyhdistyksen jäsenrekisterin ylläpitämiseksi.  Rekisteriä käytetään jäsenmaksujen perimiseen, yhdistyksen kokousten järjestämiseen, yhdistyksen toimintaan ja työvuoroihin liittyen sekä yhteydenpitoon yhdistyksen ja jäsenten välillä.

Rekistereihin kerätään ainoastaan tietoja, jotka ovat tarpeen palveluiden tarjoamisen ja lain edellyttämien toimintojen kannalta. Rekisteriin tietoja kerättäessä noudatetaan tietosuoja-asetuksen 5 artiklan mukaisia henkilötietojen käsittelyä koskevia periaatteita.

4. Kuvaus rekisteröityjen ryhmistä ja henkilötietoryhmistä

Henkilötietorekisteriin kerätyt henkilötiedot ovat rekisteröidyn antamia tietoja tai palveluiden käytöstä muodostettuja tietoja.

Henkilötietorekisteri voi pitää sisällään seuraavia henkilötietoja:
1. koko nimi ja syntymäaika
2. yhteystiedot (muun muassa sähköpostiosoite, puhelinnumero, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka)
3. muut rekisteröidyn itse antamat tiedot

5. Tietojen luovutukset ja siirrot

Rauhanyhdistys voi siirtää rekisteröidyn henkilötietoja toimeksiannosta käsitteleville palveluntarjoajille ja alihankkijoille.

Rekisteröidyn henkilötietoja voidaan lain mukaan luovuttaa kolmansille osapuolille myös ilman rekisteröidyn suostumusta, kun laki tai viranomaismääräys velvoittaa luovuttamaan tietoja.

Rekisteröidyn henkilötietoja ei luovuteta tai siirretä Euroopan unionin (”EU”) tai Euroopan talousalueen (”ETA”) ulkopuolelle.

6. Henkilötietojen säilytysaika

Rekisteriin kirjattavat henkilötiedot poistetaan, kun henkilötietojen säilyttämiselle ei ole enää laillista perustetta tai kun rekisteriin merkitty ei ole enää Rauhanyhdistyksen jäsen.

7. Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus pyytää rekisterinpitäjältä pääsy häntä itseään koskeviin henkilötietoihin sekä oikeus pyytää kyseisten tietojen oikaisemista tai poistamista taikka käsittelyn rajoittamista tai vastustaa käsittelyä sekä oikeutta siirtää tiedot järjestelmästä toiseen.

Rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa suostumus henkilötietojen käsittelyyn milloin tahansa, kun käsittely perustuu tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan a- alakohtaan tai artiklan 9 2 kohdan a- alakohtaan.

Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle. Rekisteröidyn henkilötietoja ei käytetä automaattiseen päätöksentekoon.

8. Huolellisuus- ja suojaamisvelvoite

Rauhanyhdistys noudattaa henkilötietoja käsitellessään lainsäädännön asettamia huolellisuus- ja suojaamisvelvoitteita sekä hyvää tiedonhallintatapaa. Rekisteröidyn tietoja käsiteltäessä varmistetaan, että tietojen käsittely on asiallisesti perusteltua ja tarpeellista käyttötarkoituksiin nähden. Henkilötietoja ei käsitellä laajemmin kuin on kulloinkin käyttötarkoituksiin nähden tarpeellista.