Seuroja ja muuta toimintaa kaikenikäisille

Varkauden rauhanyhdistys järjestää seuroja oman toimitalon lisäksi kodeissa ja ev.lut. seurakuntien tiloissa Varkaudessa, Pieksämäellä, Joroisissa ja Rantasalmella. Kaikkien seurojen ohjelman ydin on raamatun pohjalta pidetty saarna.

Seurojen ohjelmaan kuuluvat puheiden lisäksi yhdessä laulettavat virret ja Siionin laulut. Siionin laulut -kokoelma on vanhoillislestadiolaisuuden oma laulukirja.

Seurat kokoavat yhteen kaiken ikäisiä ihmisiä. Seurojen lisäksi rauhanyhdistys järjestää esimerkiksi pyhäkouluja, perhekerhoja, raamattuluokkia, nuorten iltoja, miesten tai naisten iltoja, aviopuolisoiltoja ja varttuneemman väen tilaisuuksia. Rauhanyhdistyksen toiminta on julkista ja tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Ajankohtaiset tiedot toiminnasta löytyvät kalenterista.

Osa evankelisluterilaista kirkkoa

Varkauden rauhanyhdistys edustaa vanhoillislestadiolaisuudeksi kutsuttua kristillistä liikettä. Yhdistyksen jäsenet kuuluvat Suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon. Yhdistyksen tarkoituksena on sääntöjensä mukaan herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää sekä edistää kristillisiä elämäntapoja, raittiutta ja isänmaallisuutta.

Vanhoillislestadiolaisuus on Suomen evankelisluterilaisen kirkon herätysliike. Varkauden ja ympäristön rauhanyhdistys kuuluu Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseen, joka organisoi herätysliikkeen toimintaa kotimaassa ja ulkomailla. Lisää tietoa löytyy osoitteesta rauhanyhdistys.fi.