Tervetuloa Rovaniemen rauhanyhdistykselle

Rauhanyhdistys-nimi juontaa Jeesuksen sanoista Minun rauhani minä annan teille (Joh. 14:27). Kun ihminen uskoo omat syntinsä anteeksi, hän saa rauhan omalletunnolleen.

Rauhanyhdistyksen keskeisin toimintamuoto on seurat. Seurojen keskeisin sanoma on Jumalan rakkaus ja armo syntistä ihmistä kohtaan.

Seurat pidetään yleensä yhdistyksen toimitalolla, Sahanperäntie 19:ssä ja säännöllisesti myös seurakunnan ja hoivakotien tiloissa sekä sairaaloissa. Seuroja on yleensä

* keskiviikkoisin klo 19 (syyskuusta toukokuuhun)

* sunnuntaisin klo 16 (kesäkuukausina klo 18).

Voit kuunnella seuroja myös internetistä yläpalkissa olevalta välilehdeltä.

Ajankohtaista koronavirusepidemiasta

3.5 alkaen Rovaniemen rauhanyhdistyksen toimitiloihin voidaan ottaa samanaikaisesti yhteensä 120 henkeä: kahvioon ja seurasaliin molempiin 50 ja alakertaan 20 henkeä. Tiloihin kulku ja poistuminen tapahtuu järjestyksenvalvojien ja seuraisännän ohjeiden mukaisesti.

Seuroja pidetään toimitalolla sunnuntaisin ja keskiviikkoisin. Sunnuntaiseuroissa on kaksi puhetta, joista jälkimmäisellä on tavallisesti vähemmän väkeä. Joten jos on mahdollista tulla vain yhdelle puheelle, kannattaa suosia jälkimmäistä puhetta, jolloin tila riittää paremmin. Tässä koronatilanteessa suosituksena on käyttää seuroissa maskia. Lisäksi riskiryhmäläisille on turvallisempi vaihtoehto kuunnella seuroja netin kautta, mikäli se vain on mahdollista.

Sunnuntaiseurojen turvallisuusohjeiden mukaan eri kohderyhmät istuvat seuraavasti:

1. Eläkeläiset ja riskiryhmiin kuuluvat istuvat ulko-ovelta katsottuna seurasalin oikeassa laidassa.

2. Muut aikuiset ja lapsiperheet istuvat ulko-ovelta katsottuna salin keskellä ja vasemmassa laidassa.

3. Nuoret ja opiskelijat istuvat kahviossa.

Salissa istutaan niin, että istujien väliin jää turvavälit eli joka toisessa penkissä. Myös kahviossa on huolehdittu turvaväleistä niin, että istumapaikkoja on normaalia vähemmän.

Seuroihin pyydetään saapumaan klo 15.45 alkaen, jotta salin täyttö sujuu ilman ruuhkaa.

Puheiden välillä on lyhyt muutaman laulun mittainen “väliaika”, jolloin voi tarpeen vaatiessa poistua salista ensimmäisen puheen jälkeen. Kahvitusta ei toistaiseksi ole sunnuntaiseuroissa.

Keskiviikkoseuroissakin vanhukset ja riskiryhmäläiset istuvat seurasalin oikeassa laidassa. Kaikki muut seuravieraat istuvat salin keskellä ja vasemmassa laidassa ja käyttävät perheiden sisäänkäyntiä. Keskiviikkoseurojen yhteydessä on mahdollisuus kahvitteluun.

Kotiseuroja ja pyhäkouluja ei toistaiseksi järjestetä. Lasten ja nuorten raamattuluokkatoiminta tapahtuu kokonaisuudessaan rauhanyhdistyksellä. Lapsi- ja nuorisotyötoimikunta informoi yksityiskohdista raamattuluokkaringeissä.

Seuroihin ei saa tulla sairaana. Kädet desinfioidaan seuroihin tullessa. Eteisessä on automaattiset desiannostelijat, joita käytetään seuroihin tullessa ja seuroista lähtiessä. Poikkeusolojen aikana emme tervehdi kädestä ja pidämme muutenkin välimatkaa muihin ihmisiin.

Seuraisäntä valokuvaa paikalla olijat, jotta tarvittaessa tavoitetaan ne ihmiset, jotka ovat olleet paikalla. Seurojen järjestelyyn tarvitaan myös työvoimaa, joten huolehdithan työvuoroistasi.

Tervetuloa seuroihin!

ke 19.5.19:00Seurat