Etusivu2020-05-26T08:28:50+03:00

Tervetuloa Murron rauhanyhdistykselle!

Murron Rauhanyhdistys ry:n toiminnan keskeinen tarkoitus on seurojen järjestäminen. Seuroja järjestetään pääasiassa yhdistyksen toimitalolla Kempeleen Ketolanperällä. Seuroissa on yleensä kaksi hartauspuhetta, joissa selitetään Raamatun tekstejä. Seuroissa lauletaan virsiä ja Siionin lauluja. Puheiden välissä on kahvitauko, jolloin kahvio on avoinna.

Rauhanyhdistyksen toiminta-alue on kahden kunnan rajalla Kempeleen Ketolanperältä Tyrnävän Murtoon ja Ojakylään saakka.  Alueella asuu paljon lapsiperheitä, joten rauhanyhdistyksen toiminnassa on mukana runsaasti lapsia ja nuoria. Heille järjestetään pyhäkouluja, päiväkerhoja, raamattuluokkia ja nuorteniltoja. Muutakin toimintaa, kuten myyjäisiä ja lauluseuroja järjestetään sivulinkissä olevan toimintakalenterin mukaisesti.

Olet sydämellisesti tervetullut Rauhanyhdistyksen tilaisuuksiin!

AJANKOHTAISTA

• Tilaa suvispeliä täältä

• Murron ry:n toimitalon peruskorjaus
    Murron ry:n toimitalon peruskorjaus alkoi viime vuonna ja valmistuu tänä kesänä. Olemme saaneet Poliisihallitukselta rahankeräysluvan RA/2020/425 (lupa on voimassa toistaiseksi). Tätä kautta saadut varat käytetään peruskorjauskulujen ja kiinteistön ylläpitokulujen kattamiseksi. Keräystä varten on avattu mobilepay-numero 29822. Lahjoitustilin numero on FI29 5740 4420 0923 28. Saaja: Murron Rauhanyhdistys ry Viesti: Lahjoitus.

• Johtokunnan tiedote:
    Murron Rauhanyhdistyksen yhteiset kokoontumiset on keskeytetty toistaiseksi. Ry:n johtokunta seuraa viranomaisten ohjeistuksia ja tiedottaa toiminnan muutoksista. Nettiseuroja järjestetään usealta paikkakunnalta, joita on mahdollisuus kuunnella osoitteesta www.nettiseurat.info.

Kesällä 2020 Suviseurat ja opistoseurat järjestetään radioseuroina ja videolähetyksinä. Tämän lisäksi touko–kesäkuussa kuullaan seuroja rauhanyhdistyksistä eri puolelta Suomea. Kevään nettiradiolähetys alkoi 2.5. kello 17. FM-lähetys alkaa 17.6.2020. Ajankohtaista tietoja saa SRK:n ylläpitämiltä verkkosivuilta srk.fi

• Etärippikoulusta:
    Muuttuneessa tilanteessa rippikoululaisten kotisiioniin tutustuminen raamattuluokkien ja seurojen osalta voidaan suorittaa käytettävissä olevien etäyhteyksien kautta. Lisäksi kotisiionin työtehtävään osallistuminen muutetaan myös etänä tehtäväksi: Jokainen rippikoululainen soittaa yhdelle vanhukselle loppukevään aikana.

• Diakonia- ja vanhusaputiedote:
    Mikäli joku perhe tai ikäihminen tarvitsee apua sairastumisen tai karanteeniin vuoksi esimerkiksi kaupassakäyntiin tai apteekkiasiointiin niin perhe- ja diakoniatoimikunnan jäseniin voi olla yhteydessä avun järjestämiseksi. Mikäli tiedät, että joku lähimmäinen on avun tarpeessa, niin tarjoathan apuasi. Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa tarvitsemme toistemme apua ja tukea. Tärkeintä on rohkaista toisiamme uskomaan ja luottamaan Taivaan Isän johdatuksen ja huolenpitoon. “Hän ei jätä teitä yksin, eikä hylkää teitä” (5. Moos 31:6).

Murron ry:n pdt- toimikunta

• Seurakunnan tiedotus:
    Seurakunnan diakoniatyö tukee apua tarvitsevia esimerkiksi ruoka-avun kautta ja työntekijät antavat keskusteluapua vaikeassa elämäntilanteessa oleville. Tyrnävän seurakunnan työntekijä pyysi välittämään terveiset, että apua kannattaa pyytää ajoissa. Maanantaista 23.3.2020 lähtien päivystää seurakunnalla nro: 044 7372 610 (klo 9-22), Kempeleen seurakuntaan voi olla myös yhteydessä.

• Jäsenmaksun keräys on käynnistynyt.
    Jos olet antanut jäsenrekisteriin sähköpostiosoitteen, jäsenmaksulasku lähetetään sinne. Muille jäsenmaksulasku toimitetaan paperisena.

Tarkista talouteesi saapuneet jäsenmaksulaskut ja ilmoita muutoksista mikäli tiedot eivät ole ajantasaiset. Esim. Onko joku perheenjäsen muuttanut pois tai joku kotona asuva on käynyt rippikoulun, mutta ei ole saanut jäsenlaskua? Muutokset voit ilmoittaa jasenlaskutus.murronry@gmail.com tai Kari Ahola p. 045-678 3736

Klikkaa tästä ajankohtaisiin

Opistotiedotteisiin..

Opistotiedoitusta

Tue kansanopistotyöta ja hanki tuotteita osoitteesta: www.opistokauppa.fi
Ranuan lyhytkursseja täällä ja ilmoittautua voi netissä osoitteessa: www.lyhytkurssille.fi.

Kuuntele jo tältä vuodelta päättyneen Kesäseuraradion ohjelmia ja kesäseurojen saarnoja:
päiväohjelma
ohjelmasarjat 2019