Etusivu2020-08-01T10:36:22+03:00

Tervetuloa Murron rauhanyhdistykselle!

Murron Rauhanyhdistys ry:n toiminnan keskeinen tarkoitus on seurojen järjestäminen. Seuroja järjestetään pääasiassa yhdistyksen toimitalolla Kempeleen Ketolanperällä. Seuroissa on yleensä kaksi hartauspuhetta, joissa selitetään Raamatun tekstejä. Seuroissa lauletaan virsiä ja Siionin lauluja. Puheiden välissä on kahvitauko, jolloin kahvio on avoinna.

Rauhanyhdistyksen toiminta-alue on kahden kunnan rajalla Kempeleen Ketolanperältä Tyrnävän Murtoon ja Ojakylään saakka.  Alueella asuu paljon lapsiperheitä, joten rauhanyhdistyksen toiminnassa on mukana runsaasti lapsia ja nuoria. Heille järjestetään pyhäkouluja, päiväkerhoja, raamattuluokkia ja nuorteniltoja. Muutakin toimintaa, kuten myyjäisiä ja lauluseuroja järjestetään sivulinkissä olevan toimintakalenterin mukaisesti.

Olet sydämellisesti tervetullut Rauhanyhdistyksen tilaisuuksiin!

AJANKOHTAISTA

• Johtokunnan tiedote
    Murron Rauhanyhdistyksen johtokunta on tehnyt päätöksen yhteisten kokoontumisten järjestämisestä alle 500 henkilön tilaisuuksia 1.8.2020 alkaen. Kokoontumisissa noudatamme aluehallintoviraston ohjeita. Seuravieraita pyydetään pitämään mahdollisuuksien mukaan turvaväliä perheen ulkopuolisiin, huolehtimaan käsihygieniasta sekä siitä, että seuroihin saavutaan vain oireettomana. Seuroissa ei tervehditä kättelemällä.

Poikkeustilanteessa seuroissa kävijät kirjataan osallistujarekisteriin. Apuisännät kirjaavat seuroihin saapuneen nimen ja puhelinnumeron rekisteriin. Toimitalolle päästetään enintään 500 henkilöä kerrallaan saapumisjärjestyksessä. Toimitalolla järjestetään pääsääntöisesti kahden puheen seuroja. Jos jostain syystä et päässyt tai mahtunut ensimmäiselle puheelle, voit tulla toiselle puheelle, siellä on useimmin enempi vapaita paikkoja.

Normaalisti seuroihin saa tulla vapaasti ja anonyymisti. Nyt tästä käytännöstä poiketaan väliaikaisesti kaikkien seuroihin osallistuvien turvallisuuden vuoksi. Kirjaamisella huolehditaan siitä, että seuroihin tulee vain sallittu määrä seuravieraita. Lisäksi kirjaamismenettelyllä varaudutaan mahdollisen tartuntaketjun jäljittämiseen. Kerätyt tiedot tuhotaan 14 vuorokauden varoajan päättymistä seuraavaan viikonloppuun mennessä.

• Tilaa suvispeliä täältä

• Murron ry:n toimitalon peruskorjaus
    Murron ry:n toimitalon peruskorjaus alkoi viime vuonna ja valmistuu tänä kesänä. Olemme saaneet Poliisihallitukselta rahankeräysluvan RA/2020/425 (lupa on voimassa toistaiseksi). Tätä kautta saadut varat käytetään peruskorjauskulujen ja kiinteistön ylläpitokulujen kattamiseksi. Keräystä varten on avattu mobilepay-numero 29822. Lahjoitustilin numero on FI29 5740 4420 0923 28. Saaja: Murron Rauhanyhdistys ry Viesti: Lahjoitus.

• Diakonia- ja vanhusaputiedote:
    Mikäli joku perhe tai ikäihminen tarvitsee apua sairastumisen tai karanteeniin vuoksi esimerkiksi kaupassakäyntiin tai apteekkiasiointiin niin perhe- ja diakoniatoimikunnan jäseniin voi olla yhteydessä avun järjestämiseksi. Mikäli tiedät, että joku lähimmäinen on avun tarpeessa, niin tarjoathan apuasi. Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa tarvitsemme toistemme apua ja tukea. Tärkeintä on rohkaista toisiamme uskomaan ja luottamaan Taivaan Isän johdatuksen ja huolenpitoon. “Hän ei jätä teitä yksin, eikä hylkää teitä” (5. Moos 31:6).

Murron ry:n pdt- toimikunta

• Seurakunnan tiedotus:
    Seurakunnan diakoniatyö tukee apua tarvitsevia esimerkiksi ruoka-avun kautta ja työntekijät antavat keskusteluapua vaikeassa elämäntilanteessa oleville. Tyrnävän seurakunnan työntekijä pyysi välittämään terveiset, että apua kannattaa pyytää ajoissa. Maanantaista 23.3.2020 lähtien päivystää seurakunnalla nro: 044 7372 610 (klo 9-22), Kempeleen seurakuntaan voi olla myös yhteydessä.

Klikkaa tästä ajankohtaisiin

Opistotiedotteisiin..

Opistotiedoitusta

Tue kansanopistotyöta ja hanki tuotteita osoitteesta: www.opistokauppa.fi
Ranuan lyhytkursseja täällä ja ilmoittautua voi netissä osoitteessa: www.lyhytkurssille.fi.

Kuuntele jo tältä vuodelta päättyneen Kesäseuraradion ohjelmia ja kesäseurojen saarnoja:
päiväohjelma
ohjelmasarjat 2019
ohjelmasarjat 2018

su 16.8.16:00Seurat klo 16 rauhanyhdistyksellä
Heikki-Pekka Alakärppä, Kempele, Terho Satomaa
su 23.8.16:00Seurat klo 16 rauhanyhdistyksellä
Ilkka Tahkola, Kempele, Teemu Riihimäki
ma 24.8.18:00Sisarpiirin syyskauden aloitus: Ulkoiluretki klo 18 Marjakammille
Markku Heikkala
ti 25.8.10:00Perhekerho klo 10 rauhanyhdistyksellä
la 29.8.14:00Myyjäiset klo 14 rauhanyhdistyksellä