Tervetuloa Murron rauhanyhdistykselle!

Murron Rauhanyhdistys ry:n toiminnan keskeinen tarkoitus on seurojen järjestäminen. Seuroja järjestetään pääasiassa yhdistyksen toimitalolla Kempeleen Ketolanperällä. Seuroissa on yleensä kaksi hartauspuhetta, joissa selitetään Raamatun tekstejä. Seuroissa lauletaan virsiä ja Siionin lauluja. Puheiden välissä on kahvitauko, jolloin kahvio on avoinna.

Rauhanyhdistyksen toiminta-alue on kahden kunnan rajalla Kempeleen Ketolanperältä Tyrnävän Murtoon ja Ojakylään saakka.  Alueella asuu paljon lapsiperheitä, joten rauhanyhdistyksen toiminnassa on mukana runsaasti lapsia ja nuoria. Heille järjestetään pyhäkouluja, päiväkerhoja, raamattuluokkia ja nuorteniltoja. Muutakin toimintaa, kuten myyjäisiä ja lauluseuroja järjestetään sivulinkissä olevan toimintakalenterin mukaisesti.

Olet sydämellisesti tervetullut Rauhanyhdistyksen tilaisuuksiin!

AJANKOHTAISTA

Kuuntele seuroja nettiradion kautta, lähetystä seuraohjelman mukaan.

• Sunnuntaina 28.11. järjestettiin etäseurat ja porrastettu seuroissa käynti (1. puhe klo 13 Tuulipurto ja Peuranniemi, 2. puhe klo 14:30 Vanha Murto). Kuuntele nettilähetys

• Lauantain 4.12. joulumyyjäiset. Vallitsevan pandemiatilanteen vuoksi perinteiset ja meille niin rakkaat joulumyyjäiset jäävät toteutumatta yhteisenä tapahtumana. Noissa myyjäisissä olemme saaneet tavata toisiamme jouluisissa merkeissä. Samalla Joulumyyjäiset ovat kuitenkin olleet merkittävä osa ry:mme varainhankintaa. Jos sinulla rakas kotisiionimme asuvainen on mahdollisuus lahjoittaa ry:n toiminnan ylläpitämiseen varoja, otamme sen kiitollisena vastaan. Jumala lahjanne siunatkoon. Lahjoituksesi voit osoittaa joko Mobilepaylla nro 80828 tai ry:n tilille FI1557 4044 2003 9618 (viestiksi myyjäiset).

• Sunnuntaina 5.12. etäseurat ja porrastettu seuroissa käynti pyhäkoulupiireittäin (Jukka Nissilä, Haukipudas, Juha Luokkala)
    1. puhe klo 16 Ketolanperä
    2. puhe klo 17:30 Uusi Murto

• Sunnuntaina 12.12. joulujuhla klo 16 etäyhteydellä (Teemu Riihimäki)

• Sunnuntaina 19.12. klo 16 etäseurat (Hannu Tuohimaa)

• Terveiset 24.11 johtokunnan kokouksesta
    Pohjois-Suomen aluehallintovirasto on antanut ohjeet yleisötilaisuuksien järjestämisestä 26.11-25.12 väliseksi ajaksi.
    Johtokunta suosittelee etäseuroja ja porrastettua seuroissa käyntiä.
    Hyvä seuravieras, tule seuroihin terveenä. Noudata hyvää käsihygieniaa ja huolehdi turvaväleistä. Suosittelemme maskien käyttöä kaikille. Kaikki seuratilaisuudet välitetään myös etälähetyksenä.
    Seurakahvitus jää tauolle rajoituksen ajaksi, samoin 28.11 sunnuntairuokailu jää pois.
    * * *
    Nuorten ja lasten toiminta voi jatkua, kun toiminnat järjestetään koronaturvallisesti.
    * * *
    Jotta Siionimme jäsenten välinen yhteydenpito helpottuisi, johtokunta päätti julkaista ry:n jäsenten puhelinnumerot. Mikäli et halua nimeäsi ja numeroasi julkaistavaksi luettelossa, ilmoita 6.12 mennessä joko sähköpostiviestillä osoitteeseen jasenlaskutus.murronry@gmail.com tai tekstiviestillä numeroon 045-6783736.
    * * *
    Jos uusia rajoituksia ei tule, voimme kaikki yhdessä kokoontua seuroihin toimitalolle 26.12. klo 13 ja 2.1 klo 16.
    * * *
    Tyrnävän seurakunta tutustuu Murron rauhanyhdistyksen toimintaan 30.1. (ruokailu, pyhäkoulu ja seurapuhe). Saamme vieraaksemme kirkkoherran, kappalaisen ja rippikoulutyöstä vastaavan henkilön.

Opistoon haku on käynnissä! Klikkaa tästä ajankohtaisiin

opistotiedotteisiin..

Opistotiedoitusta

Opistoihin hakeminen on alkanut. Oppivelvollisille: (2005 syntyneille tai 9-luokan päättäneille) 23.2-15.4.2021. Yli 18 vuotiaille: 23.2-16.5.2021. Hakeminen osoitteessa: www.opintopolku.fi

Oppivelvollisuusuudistuksesta lisätietoa webinaaritallenteesta.

Tue kansanopistotyöta ja hanki tuotteita osoitteesta: www.opistokauppa.fi
Ranuan lyhytkursseja täällä ja ilmoittautua voi netissä osoitteessa: www.lyhytkurssille.fi.

Kuuntele jo tältä vuodelta päättyneen Kesäseuraradion ohjelmia ja vanhoja kesäseurojen saarnoja:
päiväohjelma

ohjelmasarjat 2020
ohjelmasarjat 2019
ohjelmasarjat 2018

la 4.12.14:00Joulumyyjäiset (jäävät toteutumatta yhteisenä tapahtumana), ks. etusivu
su 5.12.16:00Etäseurat ja porrastettu seuroissa käynti. Ks. etusivun ohjeet
Jukka Nissilä, Haukipudas, Juha Luokkala