Kuuntele seuroja

Rauhanyhdistyksen keskeisintä toimintaa on seurojen järjestäminen. Seuroja järjestetään poikkeusaikana viranomaisten rajoituksia ja ohjeistuksia noudattaen. Seurojen järjestämisestä tiedotetaan yhdistyksen tiedotuskanavia pitkin: nettisivut, Päivämies, paikallislehti ja WhatsApp-ryhmä. Sunnuntaiseuroja voi kuunnella myös nettiradiosta yllä olevan linkin kautta.

Yleistä

Äänekosken rauhanyhdistys kuuluu Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseen (SRK) ja sen jäsenet ovat Suomen Luterilaisen kansankirkon jäseniä ja osallistuvat sen toimintaan. Meitä kutsutaan vanhoillislestadiolaisiksi.

Vanhoillislestadiolaisuuden opillisena perustana ovat Raamattu ja luterilainen tunnustus. Keskeistä siinä on saarna Jeesuksen kärsimisestä, kuolemasta ja ylösnousemisesta. Kristuksen työ jatkuu maailmassa Pyhän Hengen työnä hänen seurakunnassaan. Toimintamuodoista tärkein on kaikille avoimet seurat, jotka kokoavat yhteen kaikenikäisiä.

Historiaa lyhyesti

Äänekoskelle elävän evankeliumin siemen ”uitettiin Tukkien mukana”. Vuonna 1875 Äänekosken Mämmenkylälle muutti saarnaaja Kustaa Jalo. Sittemmin hän asui myös Liimattalan kylässä vuoteen 1899. Tänä aikana syntyi Äänekosken alueelle kristillisyyden ”pesäke”. Mämmenkylän lisäksi uskovaisia oli ainakin Koiviston ja Hietaman kylissä.

Yhdistyksen perustava kokous pidettiin 6.1.1950. Kymmenen toimintavuoden jälkeen jäseniä oli n. 50 ja sadan jäsenen raja ylittyi 1980-luvun alussa. Nykyisin jäsenmäärä (yli 15 v) on n. 160. Lapsia ja nuoria arvioidaan olevan noin kaksi kertaa jäsenmäärä.

Tervetuloa seuroihimme!

su 31.3.16:00Pääsiäisseurat ry:llä