Toimintamuodot2018-12-30T00:12:19+02:00

Seurat

Seuroihin kokoonnutaan yleensä tiistaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin. Tiistaisin ja lauantaisin on yksi seurapuhe, sunnuntaisin kaksi. Seuroihin ja muuhun toimintaan on vapaa pääsy ja kaikki ovat lämpimästi tervetulleita. Puheen pitää maallikkosaarnaaja tai pappi. Puheen jälkeen on mahdollisuus käyttää seuraravintolan palveluja.  Seuroja järjestetään oman toimitalon lisäksi toimialueen kirkoissa.

Raamattuluokka ja -ilta

Alle rippikouluikäiset, 5-8-luokkalaiset lapset ja nuoret, käyvät raamattuluokissa. Raamattuiltoja järjestetään rippikoulun käyneille nuorille. Niiden tarkoituksena on syventää nuorten Raamatun tuntemusta, hoitaa uskoa sekä tukea kotien kristillistä kasvatusta. Raamattuluokat ja -illat kokoontuvat perjantaisin Rauhanyhdistyksen toimitalolla kouluvuoden aikana.

Päiväkerho ja pyhäkoulu

Lapsille järjestetään pyhäkouluja ja päiväkerhoja. Päiväkerhot järjestetään Rauhanyhdistyksen toimitalossa lauantaisin ja maanantaisin. Pyhäkouluihin kokoonnutaan sunnuntaisin kodeissa.

Perusajatuksena sekä pyhäkoulussa että päiväkerhossa on Jeesuksen antaman opetuskäskyn toteuttaminen. Opettajina toimivat tehtävään kutsutut henkilöt, jotka uskovat samalla tavalla lasten ja heidän perheidensä kanssa.

Perhe- ja diakoniatyö

Diakoniatyössä keskeistä on auttaa ja tukea lähimmäisiä erilaisissa elämäntilanteissa. Perhe- ja diakoniatoimikunta tukee perheitä organisoimalla lastenhoito- ja muuta apua. Toimikunta järjestää käyntejä ja vierailuja vanhusten koteihin. Mahdollisia avuntarvitsijoita ohjataan hakemaan ja käyttämään yhteiskunnan ja seurakunnan avustuspalveluja.