Yhdistyksen tarkoitus

Kuopion ja Ympäristön Rauhanyhdistys ry:n tarkoituksena on herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää ja elämäntapoja. Yhdistys kuuluu Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseen (SRK), joka edustaa vanhoillislestadiolaisuutta. Jäsenet ovat Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäseniä. Yhdistyksen keskeisintä toimintaa on seurojen järjestäminen. Seuroihin niin kuin muuhunkin toimintaan on vapaa pääsy ja kaikki ovat lämpimästi tervetulleita!

Seurat

Seurat pidetään yleensä keskiviikkoisin, lauantaisin ja sunnuntaisin toimitalolla. Seuroissa on yksi tai useampi seurapuhe, jonka pitää pappi tai maallikkosaarnaaja. Puheiden välissä on väliaika, jolloin on mahdollisuus käyttää seuraravintolan palveluja. Seuroja järjestetään oman toimitalon lisäksi toimialueen kirkoissa ja seurakuntataloissa, vanhusten hoitokodeissa sekä kodeissa.

Lapsi- ja nuorisotyö

Lapsi- ja nuorisotyö tukee kotien kasvatustyötä. Opetuksen pääpaino on lasten ja nuorten omakohtaisen uskon tukeminen. Toimintamuotoja:

• Päiväkerho on tarkoitettu 4-6 vuotiaille lapsille ja niitä pidetään sekä Kuopion rauhanyhdistyksen toimitalolla että Siilinjärvellä Hamulan koululla.
  • Kaverikerho on tarkoitettu 1.-3. luokkalaisille lapsille. Kerhossa lapsilla on mahdollisuus viettää aikaa yhdessä ja tutustua toisiinsa yhteisen tekemisen kautta. Kerhoa järjestetään rauhanyhdistyksellä.
  • Pyhäkoulu on tarkoitettu alle 4. luokkalaisille lapsille. Pyhäkouluja pidetään sunnuntaisin pyhäkoulupiireittäin rauhanyhdistyksellä, kodeissa tai ulkokohteissa. Pyhäkoulupiirejä on rauhanyhdistyksen alueella seitsemän.
  • Raamattuluokka on tarkoitettu 4. – 6. luokkalaisille lapsille. Raamattuluokka järjestetään perjantaisin rauhanyhdistyksen toimitalolla, vuoroviikon Kuopiossa ja Siilinjärvellä asuville.
  • Yläkouluilta on tarkoitettu 7.-8.- luokkalaisille nuorille, ja se järjestetään parillisten viikkojen perjantaina rauhanyhdistyksen toimitalolla.
  • Nuorten perjantai (NUPE) tarkoitettu rippikoulun käyneille ja vanhemmille nuorille. Se järjestetään parittomien viikkojen perjantaina rauhanyhdistyksen toimitalolla.

Tapahtumien tarkemmat ajat ja paikat löytyy Toimintakalenteri-sivulta. Näiden lisäksi järjestetään SRK:n leirikeskuksissa erilaisia leirejä. Leiri-ilmoittautumisiin on linkki etusivulla.