Maitoisten leirikeskus (Oitissa)

Maitoisten leirikeskus sijaitsee Hausjärven kunnan Maitoisten kylällä Etelä-Hämeessä.
Majoituspaikkoja on yhteensä noin 80.

Tutustu leirikeskuksen uudistettuihin tiloihin.

Leirikeskuksen osoite:
Maitoistentie 471
12100 Oitti

Puhelin: 040 500 9335

Talonmies: 0400 379 871

Leirityöryhmän puheenjohtaja:
Veikko Nissilä
Sähköposti veikko.nissila(at)outlook.com

Leirityöryhmän sihteeri:
Panu Hartikainen
Puhelin  040 740 8251
Sähköposti  panu.hartikainen(at)koti.fimnet.fi

Leirikeskuksen emäntä:
Sarianna Suominen
Sähköposti sarianna.suominen(at)srk.fi

Laitoshuoltajat:
Tarja Hyväri

Tarja Autio

Ajo-ohjeet Pälkäneen Seitsyen leirikeskukseen
Leiri pidetään Pälkäneen seurakunnan Seitsyen leirikeskuksessa, Seitsyentie 430. Ajo-ohje: Pälkäneen kk:lta Onkkaalantietä 2 km:ä Vehoniemen suuntaan, jonka jälkeen käännytään vasemmalle Myttäälään. Ajetaan vetävintä tietä n.7 km. Tien loppupäässä leirikeskus-viittoja.

Lisäksi Eniron karttasivuilta saa ajo-ohjeen Seitsyeen. Matkaa Tampereelta on noin 50km. Pälkäneen seurakunnan sivuilla on leirikeskuksen esittelyä.

Ajo-ohjeet Merikarvian Nuortenniemen leirikeskukseen
Tuorilasta Merikarvialle päin n. 8 km, jonka jälkeen käännytään oikealle Siipyyn suuntaan (samasta risteyksestä vasemmalle on Ahlainen). Siipyyn suuntaan ajetaan n. 7 km, jonka jälkeen seurataan Nuortenniemen kylttejä. Osoite on Rantatie 266 Merikarvia.

Ajo-ohjeet Lintuleirile Reposaaren Pastuskeriin
Porin suunnasta: Aja tietä nro 2 kohti Mäntyluotoa. Käänny vasemmalle Reposaareen (Reposaaren maantie nro 269,
ylittää tien nro 2)), tuulipuiston jälkeen käänny oikealle (Pohjoinensatamatie nro 272). Radan ylitettyäsi n. 500 m päästä käänny
vasemmalle Lampaluodon tielle. Opasteessa lukee Anttoora. Jatka Lampaluodontietä n. 7 km kunnes vasemmalle opaste ”SPR-leiri”.

Vaasan suunnalta: Aja tietä nro 8 kohti Poria. 20 km ennen Poria käänny oikealle (Pohjoinen satamatie nro 272). Opasteessa lukee Meri-Pori. Noin 14 km kuluttua käänny oikealle (Lampaluodontie). Opasteessa lukee Anttoora. Jatka Lampaluodontietä n. 7 km kunnes vasemmalle opaste ”SPR-leiri”.

Ajo-ohje Pyölinrannan leirikeskukseen Harvaluodon Kaarinassa
Osoite on Pyöliöntie 77, 21500 Piikkiö.
Harvaluodon leirikeskuksesta käytetään myös nimeä Pyölinrannan leirikeskus (Piikkiön Harvaluoto)

Ajo-ohjeet Pirkanmaalla Pyysalon leirikeskukseen
Pyysalontie 23
36120 Suinula Kangasala

Ajo-ohjeet Kokemäen Aittakarin leirikeskukseen
Sääksjärventie 110
32920 Kauvatsa

Historia

1950-luvulla rakennettu päärakennus toimi aluksi kouluna, myöhemmin asuntolana ja sittemmin metallipajana. Leirikeskuskäyttöön se hankittiin vuonna 1978. Kiinteistö saneerattiin ja alkoi leirityö. Ensimmäinen leiri pidettiin 1979. Vuosien varrella päärakennus on saanut seurakseen sauna- ja uima-allasrakennuksen sekä majoitusrakennuksen. Päärakennusta laajennettiin ja peruskorjattiin merkittävästi vuosina 1999-2000.

Tukialueen muodostaa Luonais-Suomen-, Hämeen- ja Helsingin lähetysalueelta 25 rauhanyhdistystä.