Julkaisutoiminta

Lehdet, kirjat ja äänitteet tuovat Jumalan valtakunnan sanoman lähelle lukijaa ja kuulijaa. Julkaisutyön tuotoilla SRK tekee lähetys- ja leirityötä.

Julkaisuja tuotetaan Raamatun sekä evankelisluterilaisen uskon, tunnustuksen ja opin pohjalta. Julkaisujen tehtävänä on herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää sekä edistää kristillissiveellisiä elämäntapoja, raittiutta ja isänmaallista mieltä.

Julkaisujen toimiala jakautuu lehtien toimitukseen ja julkaisujen toimitukseen.

Lehtien toimitus

SRK julkaisee viikoittain sanomalehti Päivämiestä ja sen liitteinä kuukausittain Siionin Lähetyslehteä ja nuortenlehti Kapsäkkiä. Lastenlehti Siionin kevät ilmestyy kuukausittain. Päivämiehen toimitukseen kuuluvat päätoimittajan lisäksi toimitussihteeri, kaksi toimittajaa, taittaja, graafinen suunnittelija sekä ilmoitussihteeri. Siionin Lähetyslehdellä ja Siionin keväällä on yhteinen toimittaja.

Julkaisujen toimitus

Julkaisujen toimituksessa valmistellaan ja toimitetaan kirjoja ja äänitteitä. Kirjoja ilmestyy vuosittain 10–12, lauluäänitteitä 4–5 ja saarnaäänitteitä 2. Julkaisujen toimituksessa työskentelevät kustannuspäällikkö, kaksi kustannustoimittajaa, julkaisusihteeri, musiikkisihteeri sekä kaksi graafista suunnittelijaa.