Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys ry:n perustarkoitus on herättää ja hoitaa kristillistä uskonelämää. SRK järjestää tilaisuuksia ja julkaisee kustanteita, joissa on keskeisesti esillä elävä Jumalan sana. Yli kahden vuosikymmenen ajan jatkuneen ja yhä laajenevan SRK:n ulkolähetystyön lähtökohta on Jeesuksen lähetyskäsky: ”Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille” (Mark. 16:15).

SRK:n toimistolla työ on jakautunut viiteen yksikköön:

Julkaisutoiminta

Lehdet, kirjat ja äänitteet tuovat Jumalan valtakunnan sanoman lähelle lukijaa ja kuulijaa. Julkaisutyön tuotoilla SRK tekee lähetys- ja leirityötä.

Julkaisuja tuotetaan Raamatun sekä evankelisluterilaisen uskon, tunnustuksen ja opin pohjalta. Julkaisujen tehtävänä on herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää sekä edistää kristillissiveellisiä elämäntapoja, raittiutta ja isänmaallista mieltä.

Lapsi- ja perhetyö

Perhe- ja diakoniatyö tukee uskomaan, toivomaan ja rakastamaan keskellä arkea. Päiväkerhot, pyhäkoulut, raamattuluokat sekä nuorten toiminta vahvistavat lapsen ja nuoren henkilökohtaista uskoa. Leirityö kokoaa lapset, nuoret ja aikuiset iloitsemaan yhteisestä uskonlahjasta. Rippikoulutyö on nuoren uskoa vahvistavaa kasteopetusta.

Lähetystyö

Lähetystyön toimialan tehtävänä on tukea rauhanyhdistysten ja muualla asuvien uskovaisten evankeliumin työtä.Tämän toteutumiseksi SRK järjestää lähetysseuroja kotimaassa ja ulkomailla ja tukee lasten, nuorten ja perheiden keskuudessa tehtävää työtä.

Talous

Talouden toimiala tukee muita toimialoja huolehtimalla päivittäisestä maksuliikenteestä. Toimialalla tehdään muun muassa palkanlaskentaa, huolehditaan kirjanpidosta sekä kiinteistöistä.

Viestintä

SRK:n pääviestintäkanavia ovat Päivämies ja sen verkkolehti, Siionin Lähetyslehti, Siionin kevät, Kesäseuraradio, tiedotteet ja tiedotustilaisuudet.